lørdag den 2. december 2017

1. december


Så ramte vi 1. december! Som nævnt i et tidligere opslag, har jeg købt en pakkekalender til mig selv, mens planen var, at børnene skulle have adventspakker. Men...jeg kunne ikke lige leve med, at jeg skulle pakke en gave op hver dag, mens børnene skulle vente til søndagen. Så jeg tømte en "Normal" en eftermiddag og supplerede med diverse juleslikposer og lidt skrabelodder. Nogle gaver er ens, andre ikke - der er trods alt forskel på en 14-årig og en 11-årig. 

Børnene vidste ikke, at de skulle have en pakkekalender. Så da de stod op fredag morgen, stod de op til et juledækket bord og en stor kasse med gaver til hver. Faktisk gik der lidt tid inden de opdagede gaverne - normalt dækker jeg ikke et julebord d. 1. dec., så det faldt først i øjnene. 

Ohhh, glæden ved at give! Det gav mig den største glæde at se udtrykkene i deres ansigter. 

Og det har betydet noget for dem. Da jeg kom hjem fra julefrokost fredag nat, stod julebordet klart til 2. december med pakker og dug. 

Glæder mig allerede til at stå op i morgen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar