onsdag den 31. januar 2018

A trip down memory lane





Et nyt år kan jo betyde en ny begyndelse - hvis man har brug for det. For mit vedkommende betød det et tilbageblik på mine 10 dejlige år på min folkeskole - Vejlby Skole.

Med en tidligere klassekammerat havde jeg arrangeret vores 29-års jubilæumsfest på en café i Århus.
Vores skønne klasselærerinde gennem alle 10 år blev hentet i sit hjem og kørt ind til caféen.

Hun var så sød. Hun tog noter, når vi fortalte om vores respektive liv. Det var præcis, som at se hende sidde ved katederet i klasseværelset.



Hun havde fået sin søn til at køre ind til caféen med vores store dagbog, som hun begyndte på 1. skoledag i 1980. Dagbogen er endnu ikke afsluttet - vi skriver i den hver gang vi mødes - at bladre i den er et fantastisk kig tilbage på vores fælles barndom. Og lidt pudsigt fortalte hun, at den ligger under hendes seng til daglig :-)


Vi havde en fantastisk aften. Så fantastisk, at vi har besluttet, at vi gør det igen næste år, hvor vi kan fejre 30 års jubilæum.

Da jeg sagde farvel til min lærerinde, sagde hun: "Farvel, kollega" - lige dér blev jeg helt vildt stolt! Hun er mit helt store forbillede - og det fik jeg heldigvis fortalt hende den aften.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar